SOF: THOMAS KOLSTER

12.04.2018
V Portorožu se je danes začel 27. SOF, ki bo tako kot po navadi postregel s številnimi eminentnimi imeni iz oglaševalskega sveta. Med njimi je bil danes tudi danski avtor, govorec, miselni vodja ter avtor izraza goodvertising, Thomas Kolster, ki je obiskovalce navdušil s predavanjem Goodvertising - vaš glas in delo sta pomembna. Kaj ta izraz sploh pomeni, nam je zaupal v intervjuju za aprilsko številko, ki izide v soboto, pred tem pa vabljeni, da preberete nekaj zanimivih drobcev o tem, kaj je cilj danskega avtorja ter kaj bi po njegovem oglaševanje lahko storilo za to, da bi bilo med potrošniki bolj priljubljeno ...

S kakšnimi izzivi se oglaševanje srečuje v tem trenutku?
Oglaševanje je trenutno v situaciji, ko je izzvano na skoraj vsakem koraku, saj so se ljudje začeli spraševati, kaj je sploh njegov namen. Časi so se spremenili in vse informacije, ki jih potrebujemo, so na dosegu roke, hkrati pa za mnenje lahko vedno vprašamo svoje najbližje, zato se oglaševanje zdi kot prodajalec, ki prodaja od vrat do vrat, pa mu nihče noče odpreti. Največja težava je odnos do blagovnih znamk ...

Ljudje oglasov običajno ne marajo, saj so jim izpostavljeni na vsakem koraku, tudi ko jim nočejo biti. Bi oglaševanje to lahko na kakršenkoli način spremenilo?
Ljudje imamo v rokah izjemno moč, saj s svojimi objavami na družbenih omrežjih lahko izzovemo uveljavljene blagovne znamke, hkrati pa avtonomno izbiramo, tudi, katere so tiste, ki zares odražajo naše vrednote. Tukaj gre za spremembo moči v odnosu med oglaševalci in `običajnimi smrtniki`, kar prve vedno vztrajneje sili v to, da namesto običajnih prodajnih sporočil ustvarjajo takšna, ki imajo globljo, dodano vrednost in zadevajo resnično pomembne tematike. To je tudi razlog, zakaj se blagovne znamke danes opredeljujejo tako npr. do ženskih gibanj kot do izobraževanja družin o varnem obnašanju na spletu.

Ste tudi govorec in avtor številnih kolumn za The Guardian. Kaj s svojimi govori in pisanjem želite doseči?
Ljudi želim opogumiti, da bi več razmišljali o življenju, ki ga želijo živeti, hkrati pa tudi o tem, da bi se v procesu nakupovanja odločali za tiste znamke, ki jim je mar. Uporabite svoj notranji glas, ko razmišljate o delovanju podjetij, in če ste v dvomu, jih vprašajte. Kaj si mislite o klimatskih spremembah? Na kakšen način so proizvedeni vaši izdelki? Kakšen odnos imate do svojih zaposlenih? Kaj vaš produkt vsebuje? Na drugi strani želim opogumiti tudi podjetja, da bi delovala bolj v odgovorno in trajnostno smer, zato delam tako z majhnimi kot velikimi znamkami.

Kaj bi svetovali vsem kreativnim dušam, ki si želijo uspeti v svetu oglaševanja?
Segajte po zvezdah in sledite svojemu srcu. Če mu boste, bo mogoče čisto vse.

Mateja Arnež