MINI INTERVJU: DRUŽINA VIDMAR

23.05.2018
Med `Made in Slovenia` uspešne posameznike spadajo številni umetniki, med njimi tudi tisti, ki kot baletniki s svojimi gracioznimi gibi nastopajo v najprestižnejših baletnih predstavah. V teh so ali pa še vedno nastopajo tudi priznani člani družine Vidmar, ki so nam zaupali, kako v resnici izgleda poklic baletnika oz. baletke.

Kaj je recept za to, da postaneš vrhunski baletni plesalec/plesalka in katera so tista odrekanja, ki so na poti do tja najtežja?
Maruša: Za ta poklic moraš biti `malo` nor.
Urša: Da se moraš znajti ob pravem času na pravem mestu in biti zanj pripravljen žrtvovati večino svojega časa.

Na kateri karierni uspeh oz. vlogo v predstavi ste najbolj ponosni?
Vojko: Karierni uspeh? Pač na `kariero` v celoti, čeprav mi izraz ni najbolj všeč.
Urša: Menim da vloga Julije v Romeu in Juliji, ki sem si jo edino resnično želela izoblikovati in doživeti in tako ponuditi gledalcem – prvenstveno zaradi zgodbe.

Urša, ste glede na to, da prihajate iz baletne družine, že od nekdaj vedeli, kaj boste v življenju počeli?
Urša: Vedela seveda nisem, se pa zdi logično, da otrok plešočih staršev res nima prav veliko izbire, česar sem seveda vesela.

Kako izgleda življenje v družini plesalcev? Se vaši pogovori vrtijo bolj ali manj okoli baleta, je vsakdan kaj drugačen, tudi kar se tiče fizične aktivnosti, prehrane …
Vsi: Ker nas vse zanima življenjska paleta z vsemi svojimi čarobnostmi so naši pogovori zelo raznovrstni, balet pa je prvenstveno umetnost izražanja skozi čustva in gibanje in to skušamo izraziti na odru. Prehrana? Vedno smo jedli in jemo po receptih stare mame. Nutricizem je za nas znanstvena fantastika.

Kdaj je najboljši čas za to, da človek začne z baletom in kako je z upokojitvijo, do katerega leta je baletnik fizično zmožen plesati? Kaj pa potem?
Urša: Ko si majhen, ko nimaš pojma, kaj vse te na poti v čarobni in navdihujoči svet baleta čaka (smeh), ko je s kariero konec pa si želim delati nekaj, kar ne bo imelo povezave z baletom, zato sem pred kratkim tudi diplomirala na področju turizma.
Vojko: V današnjem času v naši državi pametovati, kdaj je primeren čas za odhod v pokoj baletnega umetnika, je enako hazardu. Za razliko od klišejskih mišljenj, ki tozadevno oblikujejo realnost, že samo podatek, da je obstajal veliki baletni umetnik slovanskega porekla Jiri Kylian, ki je v gledališču na Nizozemskem oblikoval tretji baletni ansambel, ki je vključeval plesalce, stare preko petdeset let, pove zelo veliko. Z njimi je v vedenju, da je umetniško bogastvo baletnih plesalcev, nakopičeno skozi desetletja odrskih izkušenj, izjemno dragoceno, ustvarjal čudovite predstave, in to navkljub upadanju fizičnih sposobnosti. 
Maruša: Posredovanje dragocenih znanj o baletni umetnosti, zbranih skozi desetletja življenja na odru, mlajšim rodovom. Ko pa se sistemu zazdi, da visoko strokovna znanja niso potrebna, pa me neskončno osrečuje izpolnjevanje mojih mladostnih želja – klekljanje …
Vojko: Poleg tega je svet tako neskončno čudovit in čarobno zanimiv, da je treba samo odpreti oči in bi bilo sedem življenj premalo, da spoznamo in užijemo vse zanimivosti bivanja na tem božanskem kozmičnem planetu.

Mateja Arnež
Foto: Nejc Pernek @  Fotoatelje Dean Dubokovič